Prasklina na čelní skle auta

Prasklé čelní sklo – proč jeho opravu neodkládat?

Jízda s prasklinou na čelním skle vás může vyjít pěkně draho. Co riskujete a proč se nevyplatí opravu skla odkládat?

Potkala vás nepříjemnost v podobě prasklého čelního skla? Pokud si stejně jako spousta řidičů říkáte, že to není žádná tragédie, protože řízení nějaká prasklina nebrání a až bude čas, hodíte to do servisu, hodně riskujete. Přísloví „Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek!“ u poškození čelního skla platí víc než kdy jindy. Proč?

Auto s prasklinou na čelním skle je totiž podle vyhlášky technicky nezpůsobilé k jízdě.

„Zjistí-li řidič vozidla před zahájením jízdy na pozemní komunikaci nebo během jízdy, že je v oblasti jeho výhledu, ve „stírané ploše“, tedy v dosahu stěračů, čelní sklo prasklé nebo poškozené zásahem větším než 20 mm, má vozidlo závadu, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.“ Tak tuto situaci definuje § 36 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Přeloženo do běžného jazyka, pokud má auto na čelním skle v dosahu stěračů poškození větší než 2 cm (to je zhruba průměr 2 Kč mince), nemělo by vůbec vyjet na silnici.

Slovy vyhlášky: „Vozidlo s takovou závadou nesmí řidič na pozemních komunikacích provozovat dle § 38 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, a závadu musí na místě odstranit, případně smí s nejvyšší opatrností v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit, jak mu tuto povinnost ukládá, a zároveň jako možnost dává, § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.“

Zákon samozřejmě pamatuje na to, že se po zjištění závady musíte nějak dostat do servisu, ale rozhodně nespoléhejte na to, že díky tomu je možné opravu skla odkládat donekonečna. Argument, že „si jen něco vyřídíte a pozítří auto odvezete na výměnu skla“ by totiž při případné silniční kontrole nemusel uspět.

A navíc by vás mohl přijít velmi draho: za jízdu s prasklým čelním sklem vám může policie uložit pokutu od 5 000 do 10 000 Kč, zákaz činnosti od 6 měsíců do 1 roku a navrch ještě 5 bodů. Může být i hůř, pokud policie pojme důvodné podezření, že by se přistižený řidič mohl vyhýbat přestupkovému řízení nebo extrémně komplikovat vymáhání pokuty. V takovém případě může policista na místě vybrat kauci od 3 500 do 10 000 Kč, zajistit auto botičkou, nebo jej nechat rovnou odtáhnout.

Poškozené čelní sklo můžete přitom vyřešit rychle a levně.

Stačí navštívit některou z našich poboček Carglass® a my se postaráme o zbytek.

 

Pokud máte pojistku, s náklady na opravu čelního skla si nemusíte lámat hlavu vůbec. I tady ale zdůrazňujeme, že je potřeba jednat rychle. Spousta pojišťoven ve svých pojistných podmínkách uvádí jako důvod pro krácení nebo dokonce odmítnutí plnění, pokud pojištěný nahlásí pojistnou událost se značným zpožděním nebo nepodá důkaz o vzniku škody a tím neposkytne pojistiteli součinnost potřebnou ke zjištění příčin a výše škody.

Prasklé čelní sklo se zkrátka vyplatí řešit co nejrychleji a my vám s tím rádi pomůžeme! Objednat se u nás můžete na telefonu 800 550 510, e-mailové adrese web@carglass.cz, nebo využijte náš online rezervační formulář.

7. 5. 2021
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.